Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest? Nie trzeba być geniuszem, aby zauważyć, że ilość odwiedzających stronę internetową w dużej mierze zależy od tego, jak łatwo tę stronę znaleźć. Tak naprawdę większość internautów oczekuje od wyszukiwarki, że właściwa strona pojawi się zaraz na początku listy wyników wyszukiwania i mało kto zapuszcza się dalej. Innymi słowy im wyżej dana strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym jest częściej odwiedzana. Okazuje się, że na te parametry można mieć spory wpływ i znacząco poprawić to, jak wysoko Google pokazuje naszą stronę w odpowiedzi na konkretne zapytania. Jak tego dokonać i czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron internetowych? Polecamy ofertę https://wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/

Pozycjonowanie stron internetowych – co to takiego?

Wbrew temu, co zwykło się uważać, nie wystarczy mieć strony internetowej, sklepu, czy wizytówki kontaktowej w Internecie, aby po kilku dniach internauci zaczęli masowo ją odwiedzać. Oczywiście taka strona po jakimś czasie pojawi się w bazie danych Google i będzie mogła odpowiadać na zapytania, jednak najpewniej przepadnie i schowa się gdzieś na setnej stronie wyników. A można przecież zrobić tak, że będzie pojawiać się w pierwszej dziesiątce odpowiedzi na zapytania wpisywane przez internautów. Od tego, jak Google pokazują naszą stronę zależy przecież jej sukces i powodzenie! Tym właśnie zajmują się osoby pozycjonujące strony internetowe, ale tu rodzi się kolejne pytanie: jak pozycjonować stronę internetową i czy można zrobić coś w tej kwestii samodzielnie?

Jak pozycjonuje się strony internetowe?

Tak naprawdę można wiele zrobić samemu – zwłaszcza na mało skomplikowanej stronie internetowej. Wystarczy poznać pewne parametry jakie powinna spełniać strona internetowa, aby Google „lubił” ją i „szanował”. Kiedyś, aby stwierdzić, jak wyszukiwarka giganta z Doliny Krzemowej ocenia daną stronę, używano parametru „Page Rank” (w skrócie PR). Dzisiaj takie parametry nie są jawne, więc najlepszym weryfikatorem pozycjonowania są organiczne wyniki wyszukiwania, czyli to jak często nasza strona jest odpowiedzią na zapytania internautów. 

Polecamy również:

Szybkość serwera i jakość strony – wpływ na pozycjonowanie

Już na etapie planowania założenia strony internetowej dobrze jest zadbać, aby serwer na którym umieszczona będzie pozycjonowana strona internetowa był szybki (miał szybki czas reakcji od wpisania adresu strony do jej wyświetlenia). Potem dobrze jest zainwestować w domenę, która oddawać będzie przynajmniej w niewielkim stopniu charakter serwisu. Nie przyniesie bowiem dobrego efektu, kiedy sklep internetowy sprzedający skarpety będzie opublikowany pod domeną np. „e-automoto.pl”! Tematyka strony z nazwą domeny musi być spójna.

System zarządzania treścią a pozycjonowanie stron internetowych

Niewiele osób pisze strony internetowe w czystym HTML-u (niezależnie od wersji). Zwykle używa się systemów zarządzania treścią (CMS) lub edytorów, które kompilują i wysyłają stronę HTML na serwer automatycznie (np. Publii). Najpopularniejszym CMS-em jest obecnie WordPress dający praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowania strony internetowej przy jednoczesnym spełnianiu standardów Google tak bardzo istotnych przy pozycjonowaniu stron internetowych. Jest to niezwykle ważne, bo przecież boty (roboty internetowe) skanujące i indeksujące strony internetowe widzą przede wszystkim kod danej witryny.

Pozycjonowanie stron internetowych a formatowanie treści

Oprócz zawartości merytorycznej danej strony dobrze jest zadbać o przejrzystość treści i jej czytelność na różnych urządzeniach (komputer – smartfon). Pozycjonerzy w pierwszej kolejności zwracają uwagę właśnie na to. Każdy wpis, każdy artykuł powinien być złożony z niedługich akapitów, a akapity dobrze jest oznaczać nagłówkami, które funkcjonować powinny jak podtytuły w rozdziałach książki. Treści strony powinny odpowiadać na konkretne pytania, rozwiązywać potencjalne problemy internautów, być unikalne, poprawne merytorycznie, ortograficznie i stylistycznie.

Dobrze jest rozłożyć treści na stronie tak, by jeden „post” skonstruowany był pod jedno słowo kluczowe, którymi operuje wyszukiwarka Google. Takim słowem może być np. „pozycjonowanie stron internetowych”. Jeśli ta fraza (lub pojedyncze słowo) kluczowa powtórzy się wielokrotnie w treści, sztuczna inteligencja Google uzna, że artykuł jest właśnie o tym. Konstruując treści w ten sposób można samemu pomóc stronie osiągnąć lepsze wyniki!

Zaawansowane SEO, czyli budowanie zaplecza strony!

SEO, czyli „Seearch Engine Optimization” to z angielskiego nic innego, jak pozycjonowanie stron internetowych. Tu już wkraczamy na bardzo zaawansowany grunt, który dobrze zlecić jest profesjonalistom z doświadczeniem. Chodzi o budowanie zaplecza linkowego strony. Niestety jest tak, że Google uznaje stronę za bardziej wartościową, jeśli do strony prowadzą linki z innych domen. Najbardziej wartościowe dla pozycjonera są linki z parametrem „dofollow” i/lub „ugc” (User Generated Content). Dzięki temu wyszukiwarce łatwiej namierzyć naszą stronę i prowadzącą do niej sieć odnośników. Ideałem byłoby, gdyby nasza strona polecana była na forach dyskusyjnych i w mediach społecznościowych!

Podsumowanie

Jak widać pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces wymagający sporego doświadczenia i wiedzy. Dlatego dobrze jest zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie danej witryny, gdyż popełnione przy tym amatorskie błędy, mogą okazać się trudne lub niemożliwe do naprawienia!