Czy słyszałeś kiedyś o czymś takim jak Google Ads? Jak utworzyć konto Google Ads? Jeżeli zajmujesz się sprzedażą produktów lub usług, to z całą pewnością powinieneś zapoznać się z tym terminem. Jest to narzędzie, z którego korzysta wielu przedsiębiorców, gdyż pomaga ono w łatwy i szybki sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Sprawdź, jak możesz założyć konto i zacząć korzystać z usługi Google Ads.
Co możesz osiągnąć dzięki Google Ads?
Google Ads to program reklamowy stworzony przez Google. Za jego pomocą możesz tworzyć reklamy internetowe, by dotrzeć do osób, które w danym momencie są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. To znaczy takich, które w ostatnim czasie wpisywały w swojej wyszukiwarce frazy, które pasują do tego, co możesz im zaoferować. Korzystając z Google Ads możesz zyskać wiele korzyści, np.:
- Zwiększyć sprzedaż online, liczbę subskrypcji listy mailingowej lub rezerwacji terminów. Możliwe jest to dzięki reklamom online, które sprawią, że użytkownicy wejdą na Twoją stronę.
- Zwiększyć liczbę klientów kontaktujących się z Twoją firmą. Zrobisz to poprzez reklamy zawierające numer telefonu i przycisk „Kliknij, aby połączyć”.
- Przyciągnąć więcej klientów do siedziby swojej firmy lub jej filii. Pomogą w tym reklamy, które umiejscawiają Twoją firmę na mapie, dzięki czemu użytkownikiem jest łatwiej ją odnaleźć.
Dodatkową zaletą Google Ads jest to, że samodzielnie ustalasz budżet reklamowy. Jak to działa? Wyznaczasz miesięczny limit budżetu, którego nie możesz przekroczyć, a w dowolnym momencie możesz go również anulować lub dostosować swoje wydatki w inny sposób – w zależności od aktualnych potrzeb i możliwości.
Zakładanie konta za pomocą adresu e-mail
Pierwszym sposobem na założenie konta Google Ads jest posłużenie się adresem e-mail. Jest to metoda oferowana na większości stron internetowych czy aplikacji. W pierwszej kolejności wprowadź adres e-mail, którego chcesz używać do logowania się na swoje nowe konto Google Ads. Jeżeli korzystasz z innych usług Google i posiadasz adres mailowy z tej firmy, to użyj go podczas rejestracji, a następnie podaj adres witryny przedsiębiorstwa, które zamierzasz reklamować, po czym kliknij „Kontynuuj”. Po wykonaniu tych kroków pozostaje już tylko zalogowanie się do konta Google, lub utworzenie nowego konta.
- Kiedy posiadasz konto Gogle: wpisz swój adres mailowy i hasło, po czym kliknij „Zaloguj”
- Kiedy nie posiadasz konta Google: kliknij przycisk „Utwórz konto”, który znajduje się na dole strony i postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.
Tworzenie konta z poziomu konta menedżera
Konto Google Ads możesz utworzyć także bezpośrednio z poziomu konta menedżera bez konieczności podawania dodatkowego adresu e-mail i hasła. Opcja ta dostępna jest w momencie, kiedy zalogujesz się na swoim koncie menadżera Google Ads – nie używając Edytora Google Ads. Po zalogowaniu się do konta znajdź przycisk „Ustawienia”, a następnie odszukaj opcję „Ustawienia subkonta”, po czym kliknij przycisk plusa wyświetlający się obok. Kliknij opcję „Utwórz nowe konto” i wybierz rodzaj konta, które masz zamiar utworzyć. Do wyboru masz dwa warianty: konto Google Ads oraz konto kampanii inteligentnej. Co to dla Ciebie oznacza? Kiedy wybierz tę drugą opcję, to zostanie utworzone konto Google Ads, ale z kampaniami inteligentnymi w Trybie inteligentnym. Ustawienie to można zmienić w dowolnie wybranym momencie i przejść na Tryb eksperta, aby zacząć tworzyć inne rodzaje kampanii. Następnym krokiem jest wybranie nazwy dla konta – pamiętaj, że będzie ona widoczna dla Twoich klientów. Kiedy to zrobisz to przejdź do wybrania kraju i strefy czasowej – zrób to od razu, ponieważ ustawień tych nie można później zmienić. Kolejny etap to wybranie stałej waluty dla konta. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję zapoznaj się jednak z dostępnymi opcjami płatności, ponieważ nie każda waluta dostępna jest we wszystkich regionach. Jeżeli chcesz zaprosić innych użytkowników do Twojego konta, to kliknij „Zaproś użytkowników do korzystania z tego konta” – będą oni wówczas mieli dostęp do Twojego Google Ads. Możesz zaprosić więcej niż jednego użytkownika poprzez wpisywanie kolejnych adresów mailowych. Zaproszonym osobom (np. specjaliście SEO) musisz wybrać poziom dostępu do konta – czyli wyznaczyć ich uprawnienia. Do wyboru masz: dostęp administracyjny, dostęp standardowy oraz dostęp tylko do odczytu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat poszczególnych uprawnieniach, to przeczytaj informacje o poziomach dostępu znajdujące się na koncie menadżera. Dodawanie do konta innych użytkowników jest jednak opcjonalne i możesz także utworzyć konto bez użytkowników. Google jest wszędzie tam, gdzie ludzie szukają informacji – np. o tym dokąd pojechać, co kupić lub gdzie wyjść. Twoja reklama może pojawiać się w Google w chwili, gdy użytkownik wpisuje w swojej wyszukiwarce frazę związaną z produktami podobnymi do Twoich. Reklama, która we właściwym momencie wyświetli się na ekranie telefonu lub komputera może zmienić każdego użytkownika w potencjalnego klienta.